Cara Mengawal Tikus Dengan Gajet Eletronik



Contoh haiwan perosak rumah
Contoh haiwan perosak rumah
Kita semua percaya kebanyakan rumah-rumah kediaman pasti mengalami masalah ancaman tikus.

Oleh kerana tikus adalah penyebar virus beracun ia dianggap sebagai haiwan perosak yang amat merbahaya terhadap manusia.

Malah haiwan perliharaan juga turut menjadi mangsa jika terkena jangkitan virus tikus.

Saya difahamkan dalam beberapa cerita yang pernah saya dengar sebelum ini, seseorang yang terkena virus air kecing tikus (leptospirosis) akan mati jika terlewat mendapatkan rawatan.

Ini menunjukan bertapa bahayanya nyama seseorang itu jika membiarkan keadaan rumah mereka dimasuki tikus. Jadi tidak hairanlah ramai yang sangup mengeluarkan kos untuk membasmi tikus dengan mendapatkan bantuan pest control johor bahru ditempat masing-masing.

Walaubagaimanapun kos untuk mengawal serangan tikus sangat murah, tidak seperti kos rawatan kawalan anai-anai. Tapi bagaimana pula dengan mereka yang kurang berkemampuan untuk mengeluarkan kos rawatan bagi kerja-kerja pembasmian tikus dari pakar pembasmi tikus. Tentu tiada cara lain yang boleh kita lakukan kecuali.....

Lakukan sendiri kerja-kerja pembasmian tikus.

Contoh gam Tikus
Contoh gam tikus dalam tin
Bagi mereka yang kurang berkemampuan perlulah melakukan sesuatu usaha untuk menghapuskan tikus-tikus ini dengan kaedah lain.

Terdapat cara yang boleh dilakukan sendiri untuk mengawal semua tikus sama ada dihapuskan atau ditangkap hidup-hidup dan kemudian hapuskan mereka.

Salah satu cara untuk menghapuskan tikus-tikus yang boleh kita lakukan ialah dengan menggunakan gam tikus. Gunakan gam sebagai perangkap dan tempatkan gam tikus dilaluan utama dimana tikus-tikus ini masuk.

Ingat anda perlu memeriksa dari manakah tempat laluan masuk tikus-tikus ini sebelum kerja-kerja memasang gam ini dilakukan. Walaubagaimanapun kerja-kerja ini mungkin agak rumit sikit.

Walaupun ia agak sukar dilakukan tetapi ia adalah perkara yang terpaksa  dilakukan demi menyelamatkan nyawa anda sekeluarga. Bagi mereka yang kurang faham dengan kaedah ini. Gunakan kaedah lain untuk membasmi tikus dengan cara...

Memasang sangkar perangkap tikus

Contoh perangkap tikus
Contoh perangkap tikus
Ini adalah kaedah dan cara menangkap tikus selain daripada menggunakan gam tikus. Kaedah ini boleh dilakukan sendiri jika kita tahu cara yang betul untuk memasang perangkap tikus dari jenis sangkar besi. Kaedah yang akan dilakukan ini memang agak senang sikit daripada kaedah menangkap tikus dengan menggunakan gam.

Kita hanya perlu sediakan perangkap tikus dalam bentuk sangkar. Perangkap tikus jenis sangkar besi ini boleh dibeli dikedai-kedai menjual peralatan membaiki rumah seperti dikedai Hardware. Kaedah menangkap tikus dengan cara memasang perangkap memerlukan umpan untuk menarik tikus-tikus ini masuk kedalam perangkap.

Guna apa sahaja makanan yang boleh menarik tikus-tikus sebagai umpan yang perlu dipasang ke dalam perangkap tikus. Anda perlu pastikan bahawa umpan yang dipasang betul-betul diletakan dengan baik. Tetapi jika ini juga adalah rumit bagi anda, cara lain yang boleh mudah dilakukan ialah...

Dapatkan Gajet Eletronik Kuasa Gelombang Eletromagnet

Contoh gajet penghalau tikus
Contoh gajet penghalau tikus
Dengan alat ini anda tidak perlu melakukan apa-apa. Cuma perlu faham bagaimana gajet ini berfungsi. Semua ini dapat dilakukan tanpa melibatkan perangkap atau gam. Tidak merbahaya kerana ia tidak menggunakan bahan beracun.

Gajet ini adalah salat satu teknologi terbaru yang mampu menghalau serangga perosak terutamanya tikus. Tapi sayang alat ini hanya dapat menghalau serangga perosak tapi bukan menghapuskan serangga. Maknanya ia hanya menghindari semua serangga dari memasuki kedalam rumah jika alat ini dipasang didalam rumah anda.

Gajet yang mempunyai kuasa ultrasonic atau gelombang eletromagnet ini adalah penyelesaian masalah serangga perosak yang paling mudah dikendalikan. Plug in ke plug eletrik didalam rumah kediaman anda dan ia juga sesuai dipasang direstoran atau gerai makan, kantin sekolah yang mempunyai masalah serangga seperti semut, labah-labah dan tikus.

Gajet penghalau serangga perosak ini boleh anda beli secara online dilaman web kedaiserbanika.com dengan mudah. Penghataran disediakan terus kerumah anda tidak kira dimana tempat tinggal anda. Untuk maklumat lanjut mengenai produk penghalau serangga perosak sila ke laman web:

www.kedaiserbanika.com (cuba cari dalam kategori Pest Control)

@ Anda memerlukan bantuan untuk mengawal serangga seperti semut, lipas, tikus, anai-anai dan serangga perosak. Hubungi 016-758 3483 (asmid) lokasi Johor Bahru.

Social Profiles

Twitter Facebook RSS Feed Email Pinterest

Ikuti Kami

Pest Control (JB) Johor

Pest Control (JB) Johor
Pest Control (JB) Johor

Kawalan Serangga Perosak & Racun Anai-Anai Pest Control

Scan Me


QRCode

Hubungi Kami

Hubungi Kami
Ada pertayaan. Hubungi kami disini

Sarang Anai-Anai di Dinding: Apa yang Perlu di Lakukan?

Sarang anai-anai didinding boleh menjadi punca kebimbangan bagi pemilik rumah , menandakan potensi penyerangan dan kerosakan kepada struktur...

Jumlah Paparan Halaman

ShinyStat

Blog Archive

Blogroll

Pest Control Johor

Contact Us: 016-7583483

Blogroll

Blogroll

Copyright © Kawalan Serangga Perosak & Racun Anai-Anai Pest Control | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com